Известие

Collapse
No announcement yet.

Евтина алтернатива на термостата - AR 147 1.9 JTD 115к.с.

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Евтина алтернатива на термостата - AR 147 1.9 JTD 115к.с.

    Колеги, автомобилчето го взех за сина съвсем наскоро и за около 400км. пробег не е достигал дори и 70 градуса, а днес в студа на градско стрелката не отлепяше от 50... Появи се изневиделица и следният проблем - при изключване от скорост (пускане по инерция) оборотите на ПХ самопроизволно се покачват докъм 3-4000 и само натискане и отпускане на спирачката ги сваля до нормалните, около 850, а понякога и сами се свалят. Викам си - тоя термостат няма да го търпя повече, сигурно и ЕКУ-то се шашка нещо като работи дълго време студена и на практика реализирах един съвет, прочетен някъде из форумите, като набързо му натъпках в изходящия маркуч, горния към радиатора, един термостат от Рено 5, с температура на отваряне 86 градуса. По каталог оригиналният й е на 88 градуса. При пробата температурата според таблото доста бързо достигна 88 гр. и задържа там (спадна с няколко градуса като пуснах парното на макс., ама си беше здрав студ). Значи температурата я стабилизирах, ама оня проблем с оборотите на ПХ си останааа...
    Имал ли е някой подобен проблем и къде може да е причината - приемам съвети и предположения всякакви
    Last edited by Zarini; d.m.y г., 00:00.
    Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

  • #2
    Проблемът с оборотите решен
    Оказа се, че няма нищо общо нито с термостата, нито с круиза, а с ABS-а , и освен това сами сме се вкарали в тоя филм, сменяйки задните гуми, които бяха летни и при това пълни галоши, със зимни, ама ... с по-малък размер - временно, подарък, колкото да мине регистрацията й в КАТ. Та ABS-а постоянно опитвал да изравни ъгловата скорост на предния и задния мост и резултата - нещо като постоянно включен темпомат, а по инерция оборотите на ПХ литват към червеното. След преглед при добър лечението - 4 еднакви зимни гуми и всичко си дойде на място, даже и круиза тръгна безпогрешно.
    Абе голям майтап , ама отде да знам, че тая маймуна толкова внимателно следи оборотите на гумите, че реагира така, и "отдолу" на всичко не дава никаква грешка и !
    Извода ми след едноседмично шашкане: не се ебавай с гумите (с предписанията на производителя)
    Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
    Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

    Comment


    • #3
      Термостата от реното ще намали дебита на охладителната течност. Да не стане да имаш през лятото.
      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

      Comment


      • #4
        Това с 4-те еднакви гуми дали важи за 156, голям майтап ще стане ако от това се клатят оборотите на 80% колегите...
        Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
        Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
        Горе главата, нищо че е празна...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          Термостата от реното ще намали дебита на охладителната течност. Да не стане да имаш през лятото.
          Имаш предвид да имам проблем ли?
          Ми то ще си покаже, като се постопли времето, пък и дотогава дано се свърти някой лев за оригинален термостат...
          Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
          Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от mirchozo Покажи съобщение
            Това с 4-те еднакви гуми дали важи за 156, голям майтап ще стане ако от това се клатят оборотите на 80% колегите...
            Драмата на CF-2 не е в размера на гумите аз съм с 4 чистонови зимни гуми и по някога поклаща обороти 1-2 пъти преди да се успокои.
            156 1,8 ТS 99
            Nissan Murano 2005

            Comment


            • #7
              Чета и не вярвам на ушите си))) Нерде размер на гуми, нерде- обороти на двигател.
              Гипотеза о боге дает ни с чем не сравнимую возможность абсолютно все понять, абсолютно ничего не узнавая
              sprint tropheo
              155/1.8
              156/2.0 Selespeed

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от fiore Покажи съобщение
                Чета и не вярвам на ушите си))) Нерде размер на гуми, нерде- обороти на двигател.
                Смятай и то на дизел
                0888 232 484 - Бобо Extreme Service
                sigpic
                Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
                Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
                  Смятай и то на дизел
                  Аааа, Бобо, ти си спеца и ти можеш да сметнеш и да кажеш как става тая магия, а и добре познаваш "отвътре" магарията й ...
                  Невероятно, но факт - откачаме ABS-а, няма проблем; закачаме го - няма пропуск над 15-20км/ч; сменяме гумите - вече 3 дни няма помен от него! Е, не съм си играл да върна малките гуми и да видя дали пак ще се появи (в което съм 120% сигурен). От друга страна, синът не можа еднозначно да свърже смяната на гуменките с появата му, имаше разбити датчици на педалите, а и кой ти гледа размера на гумите, и всичко това така замаца и прикри картинката ...
                  Ако "в името на науката" някой направи проба с различни гуми на друга кола, и потвърди или отрече подобен проблем, ще бъде интересно ... а дали ще има проблем, ако малките гуми са отпред ???
                  Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
                  Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

                  Comment


                  • #10
                    Че ще има проблем, ще има, ако са различна големина гумите, отказва АБС-а и светва лампата на таблото, защото датчиците пращат различна информация, но къде е връзката с оборотите?

                    Пп, интересно защо не отчита проблем когато колата се кара с патеричката, може би трябва различните гуми да са две.
                    Last edited by mirchozo; d.m.y г., 16:35.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
                      Термостата от реното ще намали дебита на охладителната течност. Да не стане да имаш "проблеми" през лятото.
                      Отварям продължение по темата - от два-три дни в Пловдив температурите са почти 30-градусови, но проблем още няма, държи си стабилно 88гр. по показания на таблото. Явно има значение и старателното измиване на радиаторите с водоструйка, което направихме при профилактиката й преди време... ще видим как ще се държи при предстоящото 40-градусово пловдивско лято
                      Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
                      Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

                      Comment


                      • #12
                        Температурите във Филибето вече са 40 градусови, да чукна на дърво - на градско, извънградско, натоварена, с или без климатик температурата си я кове м/у 88 и 90 градуса, явно ренде-термостатът си върши добре работата.
                        Аман от митове и легенди за променливата температура на италианките - просто "козата си сака пръч"
                        Alfa Romeo 147 JTD 115hp+
                        Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp

                        Comment


                        • #13
                          кви размери бяга малките гуми и ся кви са?
                          1.9JTD 105+

                          Comment


                          • #14
                            Кво общо пък има абс-а с гумите?!

                            И ти ся кво искаш да ми кажеш, че като сложиш резервната гума-патерицата колата ти ще лудне пак, щото тя е примерно 12 цола, а не 14 или 15?

                            Я пак премисли нещата и търси проблема другаде
                            156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                            OEM & Ventura Garage
                            http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Satanism Покажи съобщение
                              Кво общо пък има абс-а с гумите?!

                              И ти ся кво искаш да ми кажеш, че като сложиш резервната гума-патерицата колата ти ще лудне пак, щото тя е примерно 12 цола, а не 14 или 15?

                              Я пак премисли нещата и търси проблема другаде
                              Патерицата е сметната така, че да отговаря диаметърът на 195/65/15 или 205/55/16 или 215/45/17, които са оригиналните размери за 147-ца
                              Ако сложиш патерица от друга кола, което няма да е възможно заради междуболтовото разстояние и централния отвор, ще даде грешка.
                              ЕКУ-то мери завъртането на колелото и затова му е давало грешка, която е отчитало като недобро сцепление или приплъзване.
                              Същото се получа зимата, когато ръчната замръзне и блокира едното колело - ABS/VDC светкат и дават грешка.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X